הכה את המומחה: ראיון אפקטיבי מרחוק

שתף את הסיפור

לשם התמודדות טובה יותר עם המצב, הכנו עבורכם מידע וטיפים בתחום ראיון מרחוק


הצורך בתהליכי גיוס חלופיים והמעבר לגיוס Online דורש היערכות שונה מבחינת הארגון.

צוות המומחים הבכיר של גישה שונה בחר לענות על שאלות שעולות מלקוחותינו ולפרט את ההבדלים בין ראיון דיגיטלי לראיון פיזי ועל מה לשים דגש כדי לשמור על ראיון אפקטיבי הנערך באופן וירטואלי.

קיימים מספר כלים אפקטיביים וחינמיים לביצוע ראיונות מרחוק – Microsoft teams, Blue Jean, skype, hangout של Google והמומלצת ביותר היא Zoom.

אנו ממליצים לבחור ולהיערך לפלטפורמה המועדפת עליכם מבעוד מועד, ליידע ולהדריך את הצוותים בהתאם.

  1. האם ראיון דיגיטלי פוגם בתוקף הריאיון לעומת ראיון פנים אל פנים?

"הכל מתחיל מהראש" – אם מתייחסים לראיון הדיגיטלי באותה נוחות וטבעיות כמו הריאיון הפיזי, לא אמור להיות הבדל משמעותי בין שתי הסיטואציות. אלא ש… כמו כל דבר, זה דורש תרגול והסתגלות הן מצד המראיין והן מצד המרואיין.

  1. האם הוא יוצר אותה מידה של קרבה?

Small Talk אפשר לעשות בכל מצב. במקום לשוחח על מזג האויר והיכן חנית, אפשר לשוחח לחימום האווירה על הסיטואציה הדיגיטלית שאינה טבעית.

  1. כיצד להתכונן לראיון דיגיטלי?

לבדוק את תקינות הקשר משני הצדדים, לעלות על השיחה כמה דקות לפני כדי לוודא שהקול והכל כשרים. להתלבש לראיון ולדאוג שהסביבה תהיה שקטה. לכבות טלפונים.

חשוב לקרוא מראש את החומר על המועמד כדי לשמור עימו על קשר עין רצוף במהלך השיחה. זה נכון תמיד אבל ביתר שאת בסיטואציה דיגיטלית. תאורה – אם יש שמש ישירה מאחורייך, התוצאה היא שיראו רק צללית שלך.

מומלץ לשלוח למועמד דף הסבר לפני הראיון על מנת שיוכל להכין את עצמו כראוי לראיון מבחינה טכנית ונפשית.

  1. מהם היתרונות בראיון דיגיטלי?

היתרון בראיון דיגיטלי, שניתן לצלמו ולצפות בו בהמשך – לראות תנועות גוף ולשחזר מידע. בראיון דיגיטלי, אין צורך להתרכז בכתיבה אלא במועמד. כמו כן, המועמד נמצא בסביבתו הטבעית מה שמהווה לרוב גורם מקל מבחינת הלחץ שראיון יוצר.

  1. האם ניתן להסתיר יותר בראיון דיגיטלי לעומת פיזי?

בראיון דיגיטלי אפשר להיעזר באמצעי עזר (תזכורות, ראשי פרקים – מרחוק) שאינם אפשריים בפגישה פיזית.